Contact

Betaalprobleem?

Stap

1

Contact opnemen

Heeft u betalingsproblemen of verwacht u ze binnenkort? Neem contact op met onze afdeling Incasso via e-mail.

Of neem anders telefonisch contact op met onze incasso medewerkers op telefoonnummer 075 627 5000. Onze medewerkers staan u graag te woord.

Stap

2

Samen uitkomen

De ervaring leert namelijk dat als we snel persoonlijk contact leggen, we er praktisch altijd samen met de huurder uitkomen. Daarom sturen we al na acht dagen een herinnering om te betalen.

Daarnaast wordt de huurder benaderd via telefoon, sms en e-mail. Reden waarom het zo belangrijk is dat we uw juiste telefoonnummer en e-mailadres hebben. We willen namelijk hoe dan ook in contact komen om samen een oplossing te vinden. Desnoods komen we langs bij de huurder thuis.

Stap

3

Persoonlijke afspraken

Bij een kleine betalingsachterstand – maximaal een maand huur - bieden wij eenmalig een standaard betalingsregeling aan. Het terugbetalen is dan verspreid over maximaal drie termijnen. Lukt dit niet of is de betalingsachterstand hoger dan een maand huur, dan maken wij persoonlijke afspraken maken over de terugbetaling. Eventueel werken we dan samen met het Sociaal Wijkteam bij u in de buurt.

Stap

4

Erger voorkomen

Soms blijft de huurder elk contact mijden. Dat is jammer, want dan komt onvermijdelijk de deurwaarder in beeld met alle nare gevolgen van dien. Parteon wil zo min mogelijk huisuitzettingen naar aanleiding van huurachterstand. Maar daar is wel de medewerking van de huurder voor nodig. Wacht daarom niet te lang en meld u zich als u betalingsproblemen heeft om erger te voorkomen.

Handige links
Huurtoeslag aanvragen Sociaal Wijkteam Nibud Nibud/NVVK Mijn geldzaken weer op orde brengen

Huurschuld? Neem contact op