Contact

Uitnodiging tekenen huurcontract

Indien wij uw gegevens binnen het gestelde termijn hebben ontvangen, controleren wij uw gegevens binnen 5 werkdagen.

Indien de gegevens juist zijn, maken wij telefonisch en/of per e-mail een afspraak voor het tekenen van het huurcontract. Het tekenen van het huurcontract zal plaatsvinden in de woning. Voorafgaand aan het tekenen van het huurcontract zal er samen met de medewerker van Parteon een ronde door de woning worden gelopen. Tijdens deze ronde wordt er een opnamestaat van de woning ingevuld. Op deze opnamestaat wordt vermeld wat er standaard of juist niet standaard in de woning aanwezig is, deze opnamestaat, wordt aan het einde van de huurperiode gebruikt om aan te tonen hoe de woning aan u is opgeleverd en hoe wij de woning terugverwachten. Er kan worden aangenomen dat de woning in ieder geval schoon, heel en veilig is eventuele gebreken kunnen worden gemeld bij Parteon en zullen binnen 10 werkdagen verholpen worden

Vóór de sleutels overhandigd worden, zal de eerste verhuurnota per pin in de woning voldaan moeten worden, deze eerste verhuurnota zal bestaan uit een maand of anderhalve maand huur, € 41 administratiekosten en eventueel de kosten van het naamplaatje (6,50 p/st).
 
Na ondertekening van het huurcontract ontvangt u informatie over wat u als nieuwe bewoner moet weten van de woning, ook hier kunt u deze informatie vinden.

Met de acceptatie van een woning komt uw inschrijving bij Woningnet te vervallen. Er wordt door Woningnet automatisch een nieuwe gratis inschrijving voor u aangemaakt. Zo start u direct opnieuw met het opbouwen van inschrijfduur, nu woonduur niet langer als wachttijd geldt. U ontvangt automatisch een bewijs van inschrijving. Als u de inschrijving wilt behouden moet u wel jaarlijks verlengingskosten betalen. U ontvangt hiervoor ongeveer één jaar na de inschrijfdatum automatisch een betaalverzoek per e-mail.