Contact

8. Hoe verhoogt Parteon de servicekosten?

 

De meeste servicekosten gaan dit jaar omhoog, meestal met het inflatiepercentage. De servicekosten voor energie stijgen veel meer. We verhogen de servicekosten om te voorkomen dat u volgend jaar moet bijbetalen.

Elektra bij collectieve voorzieningen (inclusief de lift)

 

De servicekosten voor elektra baseren we op de energieprijzen in de eerste maanden van 2022. Dit komt neer op een stijging van 40% voor de elektra bij collectieve voorzieningen (inclusief de lift).

 

Stookkosten en warm water bij collectieve voorzieningen

 

Eind vorig jaar stuurde Parteon aan een brief aan alle huurders in hoogbouw met blokverwarming. We informeerden huurders over de mogelijkheid om het voorschotbedrag te verhogen in verband met de stijgende energieprijzen. Voor huurders die naar onze inschatting op dat moment een te laag voorschotbedrag betaalden deden wij een verhogingsvoorstel.

 

In juli nemen wij opnieuw contact op met huurders die stookkosten en warm water via de servicekosten betalen. Dan zijn de servicekosten over 2021 afgerekend en kunnen we huurders een advies op maat geven over een passend voorschotbedrag. Zo willen we voorkomen dat het voorschotbedrag te laag of te hoog is.