Reparatieverzoek melden?
Kies hieronder wat op u van toepassing is. Daarna verschijnt het antwoord of de oplossing voor uw probleem.

Vul hieronder uw reparatieverzoek in:

Reparatieverzoek indienen

Wie belt u bij storing aan verwarming (cv) of riolering?
Storing aan verwarming (cv) hoeft u niet aan Parteon te melden. U kunt rechtstreeks bellen naar uw cv-onderhoudsbedrijf. Klik hier voor de telefoonnummers.

Wie belt u bij verstoppingen?
Verstoppingen hoeft u niet aan Parteon te melden. U kunt rechtstreeks bellen naar uw onderhoudsbedrijf. Klik hier voor de telefoonnummers.

Wie belt u bij glasschade?
Hiervoor belt u rechtstreeks met Service Glasherstel, via telefoonnummer (0800) 022 61 00. 

Spoed buiten kantoortijd?
Bij spoedeisende reparatieverzoeken buiten kantoortijd belt u ons op
(075) 627 50 50. 

Veelgestelde vragen reparatieverzoek

  • Ik wil graag een nieuw keukenblok. Wat moet ik doen?

    Als u een nieuwe keuken wilt, dan kunt u hiervoor een verzoek indienen bij Parteon. Na ontvangst van uw verzoek komt een medewerker van Parteon uw keuken inspecteren. In eerste instantie wordt een keuken altijd gerepareerd. Of een keuken wordt vervangen hangt mede af van de staat van de keuken en reeds gepland onderhoud aan uw woning. Bij vervanging van een keuken bepaalt de medewerker tevens of er restwaarde voor een keukenblok betaald moet worden; deze restwaarde is afhankelijk van de ouderdom van het keukenblok. Wilt u zelf aanpassingen aan uw keuken doen? Kijk dan eerst even bij de 'spelregels zelf klussen'.

  • Wat is een 'stekkerproef'?

    Tijdens het melden van elektrastoringen vragen wij u altijd een stekkerproef te doen. Om te controleren of de elektrastoring niet aan uw eigen apparatuur ligt, vragen wij u alle stekkers uit de stopcontacten te halen en weer één voor één terug te steken, inclusief uw lampen. Mocht de elektriciën constateren dat de storing door uw eigen apparatuur veroorzaakt is, dan brengen wij de reparatiekosten bij u in rekening.

  • Ik heb last van ongedierte, komt Parteon dit verhelpen?

    Nee, in het algemeen onderneemt Parteon geen actie in de bestrijding van ongedierte. Er is wel een aantal uitzonderingen:

    • Als er sprake is van en er dreigt gevaar voor uitbreiding naar andere appartementen of flats, dan gaat Parteon over tot bestrijding.
    • Ook als er sprake is van een 'plaag' van muizen of ratten schakelt Parteon bestrijders in.
  • Ik heb last van schimmel in de badkamer, hoe krijg ik dit weg?

    Schimmel in de badkamer wordt vaak veroorzaakt door te veel achterblijvend vocht na het douchen. Wasdrogers die niet voldoende naar buiten worden geleid of op een kanaal zijn aangesloten veroorzaken ook veel vocht.

    Om schimmel te voorkomen moet eerst de oorzaak worden vastgesteld. Wordt er voldoende afgezogen via de mechanische of natuurlijke ventilatie? Een eenvoudige manier om dit te controleren doet u door een blaadje papier (A4-tje) te houden voor de ventilatieopening. Wordt het papier vastgezogen, dan is er in ieder geval sprake van afzuigen. Valt het papier eraf? Dan werkt de afzuiging niet. Laat dit aan ons weten, dan komt een opzichter van Parteon graag een inspectie bij u doen.

    Natuurlijk kunt u zelf ook schimmel voorkomen door de tegels af te drogen na het douchen of de deur/het raam open te laten staan tijdens of na het douchen.

  • Hoe vaak wordt mijn cv-installatie schoongemaakt?

    In het onderhoud van cv-installaties maken we een onderscheid in twee verschillende systemen:

    Gesloten systeem
    Bij een installatie met een gesloten systeem wordt de luchtaanvoer van buiten de woning gehaald. Onderhoud vindt een keer in de twee jaar plaats.

    Open systeem
    Bij een installatie met een open systeem wordt de lucht aangezogen uit de ruimte waar het toestel is geplaatst. Een geiser is een open verbrandingssysteem. Dit houdt in dat de ruimte altijd voldoende moet worden geventileerd. Open systemen worden jaarlijks onderhouden en gecontroleerd.

  • Moet ik een reparatie zelf betalen?

    In het overzicht Onderhoud: wie betaalt wat? ziet u welke reparaties voor rekening van Parteon zijn en welke voor uw eigen rekening komen.

  • Ik heb een reparatieverzoek doorgegeven en er zou iemand van een bedrijf contact opnemen en langskomen, hoe lang duurt dit?

    Als het geen spoed is, hebben deze bedrijven twee weken de tijd om de reparatie uit te voeren.

U maakt gebruik van een oude versie van Internet Explorer. Daardoor zien sommige onderdelen van de website er niet juist uit. We adviseren u om via deze link gratis een nieuwe versie te downloaden.

Sluiten