Persbericht

Welkom Over Parteon: samen werken aan fijn wonen Actueel Persberichten Parteon zet vaart achter isoleren woningen

Parteon zet vaart achter isoleren woningen

De handtekeningen zijn gezet onder het co-makingcontract met drie partners voor het isoleren van het woningbezit van Parteon. In de partners Biltz, Bouwbedrijf Jan Vet en KbK heeft Parteon de juiste partners gevonden om haar verduurzamingsambities waar te maken.

Energie besparen

Met het isoleren van een woning kan veel energie worden bespaard. Bijvoorbeeld met HR++ glas, dak-, vloer- en spouwmuurisolatie, wordt de energierekening tientallen procenten lager. En dat is met de huidige energieprijzen zeer welkom. Parteon zet daarom vaart achter het isoleren van haar woningbezit. De corporatie werkt met een meerjarenplanning waarbij elk jaar woningen worden aangepakt. Huurders krijgen een brief met meer informatie als hun woning binnenkort aan de beurt is voor verduurzaming.

Project ISO+

Het project ISO+ van Parteon combineert onderhoud aan de woningen met het energieneutraal maken van woningen. De plus staat voor energiebesparende maatregelen en klimaat-adaptieve aanpassingen, en ook voor de zeer nauwe samenwerking met de co-partners. Harry Platte, directeur-bestuurder Parteon: “Gelijkwaardigheid en transparantie vormen de basis om in co-making samen te werken aan het gezamenlijke resultaat: een tevreden huurder en een CO2-neutrale woningvoorraad in 2050”.

Samenwerken als co-makers

Parteon heeft de ambitie om de samenwerking met partners in een co-making constructie de komende jaren verder uit te breiden. De ondertekening van het co-making contract voor de Iso+ projecten is hierbij een mooi begin. Samen zoeken naar de beste oplossingen, leren van wat goed gaat en nog beter kan. Dit past goed bij Parteon en de co-makers Biltz, Bouw bedrijf Jan Vet en KBK.