Persbericht

Welkom Over Parteon: samen werken aan fijn wonen Actueel Persberichten Harry Platte draagt stokje over aan Luuk Everaarts

Harry Platte draagt stokje over aan Luuk Everaarts

Parteon was donderdag 23 januari 2020 trotse deelnemer aan de zesde editie van het Baas van Morgen-programma. Op die dag stond directeur-bestuurder Harry Platte voor een dag zijn stoel af aan Luuk Everaats (15), leerling van VMBO Pascal Zuid.

Met Baas van Morgen willen Parteon en JINC, een non-profitorganisatie die strijdt tegen kansenongelijkheid onder jongeren, de aandacht vestigen op het feit dat een succesvolle loopbaan niet voor iedereen is weggelegd. Want wie geboren wordt in een omgeving met sociaaleconomische achterstand en weinig rolmodellen, heeft minder kans om het ver te schoppen dan sommige andere leeftijdsgenoten. Hoe slim of talentvol hij verder ook is.

Onze jonge baas heeft een enerverende dag gehad. Harry Platte haalde Luuk thuis op en samen reden zij naar kantoor. Na een ‘snelcursus CEO van Parteon’, begon het echte werk. Verschillende overleggen over belangrijke thema’s zoals betaalbaarheid stonden op het programma. De tijdelijke directeur-bestuurder heeft echt een kijkje in de keuken kunnen nemen en kwam er achter dat het er anders aan toe gaat dan hij had verwacht. Luuk: “Het was een topdag, de sfeer was heel anders dan ik dacht. Iedereen was erg aardig!”. Wel werd er volgens Luuk in het ene overleg steviger gediscussieerd dan in het andere.

“Luuk heeft een prachtige dag gehad. Ik ook trouwens. Voor ons beiden een leerzame dag.” Aldus Harry Platte. De dag werd afgesloten met de Baas van Morgen conferentie waar alle bazen van nu en de toekomst hun ervaringen uit wisselden.

Onze organisatie maakt deel uit van een groot gezelschap: in totaal deden maar liefst 317 ‘bazen’ in Nederland mee aan het evenement. JINC Baas van Morgen werd dit jaar voor de zesde keer gehouden. Er deden kinderen en bazen mee uit Amsterdam, Arnhem, Breda, Flevoland, Groningen, Haaglanden, Kennemerland, Leeuwarden, Leiden, Oost-Brabant, Rotterdam-Rijnmond, Tilburg, Utrecht, Zaanstad en Zuid-Limburg.