Bij Parteon werken we met ruim 15 vakmannen. Zij komen bij huurders thuis voor kleine en grotere reparaties in de woning. Het gaat daarbij om reparaties die altijd voor rekening van ons komen, zoals het repareren van de centrale verwarming of een versleten buitendeur. Maar heeft de huurder last van bijvoorbeeld een klemmende binnendeur? Dan is dat een reparatie die onder het serviceabonnement valt. Parteon vakman Michael Schermer vertelt er meer over.
Michael werkt al bijna 19 jaar bij ons. Hij komt bijna elke dag bij huurders over de vloer en merkt dat er soms best nog wat onduidelijkheid is over het serviceabonnement: ‘Niet iedere huurder is op de hoogte over het bestaan van het serviceabonnement en wat er dan precies wél en niet onder valt. Zo spreek ik regelmatig met een huurder die een reparatieverzoek heeft die binnen het serviceabonnement valt, maar dit abonnement niet heeft. Ik mag de reparatie dan ook niet uitvoeren. Dat is zonde. De huurder schakelt dan vaak zelf een andere partij in, maar de kosten van die ene reparatie zijn dan meestal al hoger dan de jaarlijkse kosten van het serviceabonnement. En bijna iedere huurder heeft wel één of meer van dat soort reparaties per jaar. Eigenlijk vind ik dat iedere huurder het serviceabonnement nodig heeft. Je kunt er vaak juist geld mee besparen.’
Binnen het serviceabonnement voeren we veel extra klusjes uit.
Klusjes die de huurder normaal gesproken zelf doet, pakken we binnen het serviceabonnement wél op. Veel huurders vinden het lastig om bepaalde reparaties zelf uit te voeren, of hebben er simpelweg geen tijd voor. Of zin in, dat kan natuurlijk ook. Denk hierbij aan een lekkende kraan of het smeren van een piepende deur. In het ‘wie doet wat’ document staat uitgebreid beschreven welke reparaties onder het serviceabonnement vallen. Hieronder ook vast een korte opsomming:
- Het repareren van de brievenbus(klep) bij eigen voordeur.
- Het repareren van een klemmende binnendeur.
- Het repareren of vervangen van beschadigde lichtschakelaars, wandcontactdozen en trekkoordjes.
- Het repareren of vervangen van interieuronderdelen aan kasten.
- Het stellen of vastzetten van deuren, scharnieren en deurgreepjes aan het keukenblok.
- Her repareren van kranen en kraanuitlopen of het vervangen van kraanleertjes.
- Het bestrijden van kakkerlakken en wespen.
- Het smeren van de scharnieren en sluitingen van ramen.
- Het repareren van hang- en sluitwerk van binnendeuren en ramen.
Het serviceabonnement zorgt voor tevredenheid: ‘Blije huurders maken mij ook blij.’
Michael vertelt dat huurders die op dit moment een serviceabonnement hebben, vaak blij zijn dat hij langskomt: ‘Mensen vinden het fijn dat je ze komt helpen met het uitvoeren van klusjes in huis. En dat zorgt ervoor dat ik ook met een goed gevoel mijn werk kan doen. Uiteindelijk doe ook ik mijn werk om onze huurders te helpen en ik ben altijd blij als dat lukt.’
Sluit het serviceabonnement makkelijk via de website af.
Huurders kunnen online het
Meer lezen? Dat kan