Werken bij Contact

Huur opzeggen

Stap

1

Opzegtermijn

De opzegtermijn is minimaal één maand en maximaal 3 maanden van tevoren. Het opzeggen van de huur kan iedere dag van de maand. De einddatum mag niet in een weekend of op feestdag vallen, maar moet altijd op een werkdag vallen. Als de huur de 20ste wordt opgezegd zal de einddatum de 20ste van de volgende maand kunnen worden aangehouden. Als deze dag dan in een weekend valt zal de eerstvolgende werkdag worden aangehouden. 

Als je bijvoorbeeld op 12 januari de huur opzegt, dan is je laatste huurdag 12 februari. Je betaalt dus tot en met 12 februari de huur. 

Stap

2

Voorinspectie

Een opzichter komt bij je langs om de woning te inspecteren. We streven ernaar dit binnen drie werkdagen na het opzeggen van de huur in te plannen. Parteon belt je voor een afspraak. Tijdens de voorinspectie stellen we samen een formulier op waarin staat:

  • wat je moet verwijderen of veranderen
  • wat je kunt achterlaten
  • wat je moet repareren of schoonmaken
Opleverrichtlijnen bij de voor- en eindinspectie

Stap

3

Bezichtiging

Bij een bezichtiging in bewoonde staat komen een of meer kandidaat-huurders de woning bekijken. Wij maken van tevoren een afspraak met je, omdat je hierbij aanwezig moet zijn. Bij de bezichtiging is ook een medewerker van Parteon aanwezig. 

Stap

4

Eindinspectie en inleveren sleutels

De eindinspectie is het laatste contactmoment met Parteon. De opzichter beoordeelt of je eventuele gebreken - zoals aangegeven bij de voorinspectie - hebt hersteld. Is dit niet het geval, dan herstelt Parteon op jouw kosten de gebreken. Je ziet dit terug op het inspectierapport en in de eindafrekening.  

Bij de eindinspectie overhandig je alle sleutels (buiten-, bergings -en gemeenschappelijke toegangsdeuren, poort en postbox) aan de opzichter. Dit geldt ook voor een eventuele pas/druppel van de vuilcontainer. Je mag nooit sleutels aan de nieuwe huurder geven. De sleutels van alle binnendeuren, kasten, ramen en dergelijke moeten in de sloten zitten. Als je een sleutel mist, zal Parteon de ontbrekende sleutel op jouw kosten laten bijmaken.  

Stap

5

Eindafrekening

Binnen 2 maanden na het inleveren van de sleutels ontvang je een eindafrekening met: 

  • de huur die je nog moet betalen of terugkrijgt
  • kosten voor eventuele reparaties die door Parteon uitgevoerd zijn

Eventuele kosten worden met elkaar verrekend.  Na de eindafrekening ontvang je op een later moment een afrekening van de servicekosten. Het is daarom belangrijk dat je nieuwe adres bij Parteon bekend is. Heb je dit nog niet doorgegeven? Doe dit dan alsjeblieft alsnog. 

Stap

6

Huur opzeggen

Je kunt je huur online opzeggen via Mijn Parteon. Heb je je account nog niet geactiveerd, dan kun je ook gebruik maken van het opzeggingsformulier hieronder.

Mijn huur opzeggen