Welkom Over Parteon: samen werken aan fijn wonen Actueel Nieuws Parteon presenteert jaarverslag 2013

Parteon presenteert jaarverslag 2013

Het jaarverslag van Parteon en de jaarrekening zijn goedgekeurd en staan op de website. In dit bericht geven wij u een toelichting.

Beter en slimmer werken

Het jaar 2013 stond voor Parteon in het teken van beter en slimmer werken. Niet alleen door het verbeteren van bedrijfsprocessen, maar ook door een betere ketensamenwerking hebben we veel vooruitgang geboekt.

Dit levert onze huurders een merkbaar voordeel op. Door de ketensamenwerking met aannemers hebben we bijvoorbeeld in plaats van 825 binnenpakketten (keuken, badkamer en toilet) ruim 1.200 pakketten kunnen realiseren. We zijn ook meer gaan sturen op waarde (van onze wooncomplexen) zodat we in de toekomst preciezer kunnen bepalen waar we ons geld en energie in steken.

Maatschappelijk rendement in beeld

We hebben in 2013 overigens ook voor het eerst geprobeerd om ons maatschappelijk rendement in beeld te brengen. Wat willen we op maatschappelijk gebied bereiken, wat kost ons dat en wat levert het op? Ook dit is een exercitie om meer grip te krijgen op de vraag wat corporaties eigenlijk doen met hun maatschappelijk vermogen. Parteon is blij dat zij nu meer helderheid kan scheppen.

Andere hoogtepunten in 2013:

• 90% van de prestatieafspraken met de gemeente is in 2013 nagekomen;
  • De verkoop van huurwoningen is sterk verbeterd;
  • Intensivering van de samenwerking met onze partnercorporaties;
  • Verdere verbetering van het risicomanagement;
  • Parteon is financieel zeer goed 'in control', ondanks diverse forse heffingen.

Uitdagingen in 2014

Uiteraard wachten in 2014 ook weer de nodige uitdagingen op ons zoals: de huren betaalbaar houden, de kwaliteit en duurzaamheid van onze woningen versneld op peil brengen en het op een goede manier bedienen van onze zeer uiteenlopende huurders.